05.08.2024
Wielokrotnie nagradzana jednorazowa karta ratalna Twisto: Polacy wybierają ją ze względu na wygodne raty przy większych zakupach
„Jako pierwsi wprowadziliśmy jednorazową kartę ratalną w Polsce w 2021 roku i od tego czasu ponad 66 000 osób rozłożyło swoje zakupy za jej pomocą” - mówi Jan Fišar, szef marketingu w Twisto, firmie zajmującej się płatnościami Buy Now Pay Later (BNPL).
Jednorazowa karta ratalna opiera się przede wszystkim na prostocie i bezpieczeństwie. Klient sam tworzy kartę w aplikacji i z góry określa, ile chce wydać i na ile miesięcy rozłoży płatność. Może podzielić raty na od trzech do dwunastu miesięcy. „Maksymalna kwota, którą nasi klienci mogą rozłożyć zgodnie ze swoimi potrzebami, jest określona przez wysokość limitu ratalnego. Ustalamy ją dla naszych klientów indywidualnie w zależności od ich możliwości.” - wyjaśnia Jan Fišar, dodając, że w ciągu ostatniego roku klienci w Polsce najczęściej rozkładali kwotę około 750 zł, zwykle na okres 10 miesięcy.
Dzięki tej jednorazowej karcie można płacić online i w sklepach stacjonarnych w taki sam sposób, jak zwykłą kartą płatniczą - płacąc w sklepie internetowym wystarczy wprowadzić dane karty; w sklepach stacjonarnych trzeba mieć ją zapisaną w wirtualnym portfelu Google Pay lub Apple Pay. „Jednorazowa karta ratalna świetnie uzupełnia nasze pozostałe usługi. Podczas gdy raty Twisto są dostępne dla klientów za pomocą kilku kliknięć po dokonaniu zakupu, karta jednorazowa jest procesem, który klienci przygotowują z wyprzedzeniem. Jest zatem odpowiednia do płacenia za zakupy, o których z góry wiadomo, że jednorazowo zbytnio obciążyłyby ich budżet. Może to być zakup nowych mebli, butów zimowych, a nawet płatność za zajęcia dodatkowe” - mówi szef marketingu Twisto, dodając, że klienci nie muszą martwić się o żadne nieoczekiwane niespodzianki podczas zakupów z tą kartą. Dzięki jednorazowej karcie mają pełną kontrolę nad tym, ile wydają, jak długo będą spłacać i ile będzie to dodatkowo kosztować.
Karta ratalna, która jest dostępna tylko w formie wirtualnej, otrzymała tegoroczną nagrodę Fintech Innovation od Mastercard za wyjątkowy rozwój w dziedzinie kart jednorazowych. „Nagroda jest potwierdzeniem, że zmierzamy we właściwym kierunku, w kierunku tego, czego potrzebują klienci. A jest nim łatwość dokonywania płatności. Cieszymy się, że nasza karta ratalna trafiła również do klientów na polskim rynku” - dodaje Fišar.